طراحی داخلی چیست ؟  «هنر یا عمل برنامهریزی و نظارت بر طراحی و اجرای معماری داخلی و مبلمان» ( ویکیپدیا )

برای طراحی داخلی تعریف بالا ارائه شده است. اما آیا امروزه طراحی داخلی فقط به اجرای معماری داخلی و چیدمان اثاثیه و مبلمان محدود می شود؟ قطعا خیر!

امروزه در طراحی داخلی المان های زیادی برای طراحی مطرح می شوند. المان هایی که هر کدام نشان از فرهنگ، تاریخ و تمدن و یا روح انتزاعی از رخدادی مهم حکایت دارد.

تاریخچه طراحی داخلی

در گذشته طراحان داخلی در هنگام  دیزاین و طرح ریزی خانه ها تمرکز بیشتری به طراحی پذیرایی، هال و آشپزخانه داشتند و چینش حمام و سرویس های بهداشتی مورد توجه قرار نمی گرفت. این امر یک دلیل واضح داشت. نبود وسایل و تجهیزات مدرن و زیبا جهت بهره مندی در طراحی. قبلا تعداد محدودی از شرکت ها به تولید لوازم بهداشتی ساختمان مشغول بودند و تعداد محصولات هم از تنوع زیادی بر خوردار نبود. اما با گذشت زمان و توجه به سلیقه مردم کم کم شرکت های بیشتری به این سمت کشیده شدند و تنوع محصولی زیادی به وجود آمد.

نسل جدید طراحی داخلی

طراحی های جدید و کارآمد در فلاش تانک چه از نظر طراحی ظاهری و چه از نظر کاربردی و صرفه جویی در مصرف آب، تولید جا مایع های زیبا در رنگ ها ور طرح های مختلف برای استفاده در سرویس های بهداشتی و حمام و همینطور ساخت جا دستمال کاغذی (رول دستمال کاغذی) برای استفاده بهداشتی تر و راحت تر و به خصوص اضافه کردن عنصر زیبایی در طراحی داخلی سرویس های بهداشتی، کمک کرد تا این بخش از منازل و ادارات نیز مورد توجه طراحان داخلی و دکوراتیو ها قرار بگیرد.

تولید محصولات جدید سرویس بهداشتی

ساخت و تولید این وسایل فقط به صرف زیبایی و زیباتر شدن محیط سرویس های بهداشتی نیست، بلکه دستاورد های مهم و با ارزش دیگری نیز دارد. در طراحی های جدید، فوق باریک شدن فلاش تانک ها تاثیر بسیار زیادی در مصرف کمتر آب، هنگام استفاده از فلاش تانک دارد. فلاش تانک های  فوق باریک به دلیل استفاده از تکنولوژی های جدید (خروج آب با شتاب بیشتر در هنگام تخلیه) و طراحی صنعتی بهینه شده (با داشتن بالاترین ارتفاع آبگیری و بالاترین میزان نرخ تخلیه) با میزان استفاده کمتر از آب کارایی موثرتری در شستشوی کاسه توالت دارند. همچین استفاده از تکنولوژی های ۲ زمانه و ۲ حالته در فلاش تانک های ایمن آب باعث کاهش مصرف آب خواهند شد.

گروه طراحی و تولیدی ایمن آب، نوع طراحی محصول خود را به سمت کاربردی تر کردن جا مایع ها، برای مکان ها و استفاده های مختلف سوق داده است.

جامایع

یکی از نقاط ضعف جا مایع های معمول بازار استفاده از انگشت برای خروج مایع دستشویی از جامابع است که این امر ممکن است باعث انتقال بیماری های واگیر شود. در باز طراحی این محصول دکمه شاستی از محصول حذف و از کل قالب رویی جا مایع به عنوان اهرم فشار استفاده شد. که استفاده کننده به راحتی با استفاده از آرنج هم می توانید از جامایع استفاده نماید. به طور مثال این قابلیت در سرویس های بهداشتی عمومی، استفاده جهت مواد ضد عفونی کننده دست در فروشگاه ها و مراکز خرید و حتی استفاده برای شست و شو دست در اتاق های عمل کاربردی خواهند بود.

 استفاده از جامایع های مدل های کنزو و رویان ایمن آب با طراحی های خاص و زیبا و استفاده از رنگ های لوکس و لاکچری عنصر زیبایی را در طراحی داخلی به ارمغان آورده و محیط آن را چشم نواز خواهد کرد. وجود رنگ های طلایی و کروم ترکیبی از زیبایی و لاکچری بودن را به نمایش خواهد گذاشت. ضمن اینکه این محصولات با دارا بودن مکانیزم پمپ روان با پیشرفته ترین ارگونومی از هدر رفت مایع شست و شو نیز جلوگیری خواهند کرد.

جا دستمال کاغذی (رول دستمال کاغذی)

یکی دیگر از عناصر موجود در سرویس های بهداشتی منازل و سرویس های بهداشتی عمومی جا دستمال کاغذی (رول دستمال کاغذی) است. استفاده از جا دستمال های  (رول دستمال کاغذی) شیک و بهداشتی هم به لحاظ زیبایی و هم بهداشتی حائز اهمیت است. در معرض آلودگی بودن جا رول های معمولی و همچنین استفاده سخت از آن ها گروه طراحی و تولیدی ایمن آب را بر آن داشت تا محصولی جدید در این حوزه طراحی و تولید نماید.

با توجه به اینکه این جا رول دستمال کاغذی از مواد آنتی باکتریال ساخته می شوند و همچنین ستمال ها در محفظه بسته قرار دارند، بالاترین میزان رعایت بهداشت در گروه محصول خود را دارا می باشند. جا دستمال کاغذی های ایمن آب در طراحی های متنوع و رنگ های سفید و طلایی تولید شده که از زیبایی خیره کننده ای برخوردار هستند.

سطل زباله و برس دست شویی

سطل زباله و برس دست شویی نیز یکی دیگر از المان های موثر در زیبایی سرویس های بهداشتی است. استفاده از سطل های زباله پدالی برای عدم استفاده از دست یکی از مهمترین فاکتورها برای رعایت بهداشت  و ظافت بیشتر نسبت سطل­ های ساده شده و  درب آن مانع از پخش شدن بوی نامطبوع محتویات سطل می­ گردد. در سرویس های بهداشتی است. سطل زباله پدالی با توجه به کاربرد های متفاوت در جنس ­های متنوعی همچون سطل پدال دار پلاستیکی، سطل پدال دار استیل، سطل پدال دار سرامیکی و … تولید می ­شود.  زیبایی و کیفیت سطل زباله پدالی با رنگ های منتوع و طرح های درب کروم و  می تواند آخرین نکته قابل توجه برای طراحی داخلی یک سرویس بهداشتی باشد.

جمع بندی

در مجموع اگر به دنبال طراحی لوکس، لاکچری برای سرویس بهداشتی هستید، تنوع طراحی و رنگ بندی محصولات ایمن آب به شما این امکان را می دهد تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. کیفیت بالای محصولات بواسطه استفاده از مواد اولیه ABS، و همچنین گارانتی های طولانی مدت محصولات ایمن آب انتخابی همراه با اطمینان را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

دیدگاه ها غیرفعال است