در این مقاله لازم دانستیم تا شما را با انواع فلاش تانک بیشتر آشنا کنیم . فلاش تانک ها به صورت کلی به دو دسته فلاش تانک توکار و فلاش تانک دیواری تقسیم می شوند. فلاش تانک دیواری در واقع همان فلاش تانکی است که در سرویس های بهداشتی ایرانی مورد استفاده قرار گرفته اما فلاش تانک های توکار در داخل جداره دیوار سرویس بهداشتی قرار خواهند گرفت و فضای داخل سرویس بهداشتی را اشغال نخواهند کرد.

.

دسته بندی و تکنولوژی مورد استفاده

فلاش تانک های دیواری را می توان در ۳ دسته کششی ، کششی – فشاری و فشاری تقسیم نمود. اما فلاش تانک های توکار تنها به صورت فشاری (دکمه ای) طراحی و ساخته می شوند.

ایمن آب

فلاش تانک های دیواری با تکنولوژی های دو حالته و دو زمانه طراحی و ساخته می شوند در صورتی که در ساخت و طراحی فلاش تانک های توکار فقط از جدیدترین تکنولوژی موجود ( فلاش تانک دو زمانه ) جهت تخلیه بهینه و صرفه جویی در مصرف آب، استفاده شده است.

برای آشنایی بیشتر در مورد تکنولوژی های استفاده شده در فلاش تانک ها می توانید مقاله “ویژگی های بهترین فلاش تانک ” را مطالعه بفرمایید.

فلاش تانک دیواری را می توان از جهات مختلف دسته بندی نمود. به طور مثال دسته بندی دیواری را از نظر تکنولوژی استفاده می توان به فلاش تانک دو زمانه، فلاش تانک دو حالته و فلاش تانک کششی. و یا دسته بندی آن لحاظ طراحی به دسته های فلاش تانک معمولی، باریک و فلاشتانک فوق باریک تقسیم نمود.

فلاش تانک دو زمانه

فلاش تانک های جدید (فلاش تانک های  دو حالته و فلاش تانک های دو زمانه) دارای ۲ میزان خروجی آب از مخزن خود هستند. در حالت اول کلا ۲ مخزن جداگانه برای هر حالت تعبیه شده است که امکان خروج ۵۰ درصد از آب در حالت کم مصرف و یا کل آب موجود در حالت عادی را دارد. که به این فلاش تانک ها، فلاش تانک دو حالته گفته می شود. اما فلاش تانک های ۲ زمانه میزان خروجی آب برای هر حالت قابل تنظیم است. یعنی شما می توانید برای هر مرحله میزان آب معینی را برای خروجی تعریف کنید.

تفاوت فلاش تانک دیواری  ۲ حالته و ۲ زمانه چیست؟

فلاش تانک های ۲ حالته امکان تعیین میزان خروجی آب در حالت کم مصرف را ندارند. عملکرد پمپ تخلیه در فلاش تانک های دو حالته به این صورت می باشد که با فشاردادن دکمه کوچک تا زمانی که دست بر روی دکمه باشد خروج آب اتفاق می‌افتد و در هر زمانی که اعمال فشار قطع شود خروج آب نیز قطع می‌شود که در فلاش تانکهای ایمن آب در حالت حداقلی اعمال فشار خروجی آب ۴۰۰ سی سی می باشد و با فشار دادن دکمه بزرگ یا کشیدن دسته کل آب موجود در فلاش تانک تخلیه می گردد.

اما در فلاش تانک های دو زمانه امکان تعریف میزان خروجی آب برای حالت کم مصرف امکان پذیر است. در واقع در فلاش تانک های دو زمانه این امکان وجود دارد که برای دکمه کوچک بین ۲ تا ۴ لیتر و برای دکمه بزرگ بین ۴ تا ۸ لیتر خروجی آب را تنظیم کرد و این قابلیت باعث کاهش مصرف آب بهتر در این نوع فلاش تانک خواهد شد.

کما اینکه در فلاش تانک های دو حالته نیز مصرف آب از فلاش تانک های کششی کمتر است. اما فلاش تانک های دو زمانه در صرفه جویی آب بهینه تر از سایر انواع فلاش تانک عمل می کنند.

تفاوت فلاش تانک های توکار با فلاش تانک های دیواری چیست؟

نوع نصب و زمان نصب

  • نصب فلاش تانک های توکار در زمان ساخت ساختمان و در دو مرحله صورت می گیرد.
  • آماده سازی محل قرارگیری مخزن فلاش تانک در زمان ساخت ساختمان و نصب صفحه کلید و راه اندازی فلاش تانک بعد از تمکیل ساختمان و توسط متخصصین نصب می شود، در صورتی که فلاش تانک های دیواری بعد از اتمام ساختمان و در کمتر از ۱ ساعت نصب و راه اندازی می شود.
  • فلاش تانک های توکار دارای سییستم پیچیده و تخصصی هستند. به همین علت نصب این فلاش تانک ها حتما باید توسط مهندسین متخصص و آموزش دیده انجام شود تا از بروز هرگونه اشکال در عملکرد جلوگیری و از آب بندی محصول اطمینان حاصل گردد.
  • در مقابل فلاش تانک های دیواری از مراحل نصب بسیار راحت تری برخوردار هستند که توسط نصاب های معمولی و افراد غیر متخصص نیز امکان پذیر است. اما حتما به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که فلاش تانک خریداری شده شما دارای گارانتی با شرط نصب توسط نمایندگان کارخانه تولید کننده می باشد، از نصب فلاش تانک خریداری شده توسط خودتان یا سایر افراد تایید نشده خودداری نمایید.

قیمت فلاش تانک

فلاش تانک های توکار به مراتب از قیمت بالاتری نسبت به فلاش تانک های دیواری برخوردار هستند. فلاش تانک های توکار به علت های مختلفی مانند بهره مندی از تکنولوژی ها و فناوری های پیشرفته تر، نصب تخصصی، مواد اولیه استفاده شده دارای بهای تمام شده بالاتری نسبت به فلاش تانک های دیواری می باشند.

طراحی فلاش تانک ها

در طراحی فلاش تانک های توکار تنها قسمتی که از نظر زیبایی باید مورد توجه طراحان قرار بگیرد کلید آن میباشد چون مابقی فلاش تانک در داخل دیوار قرار خواهد گرفت و تنها بخش قابل ملاحضه آن صفحه کلید آن می باشد، اما فلاش تانک های دیواری از طراحی ها و رنگبندی های مختلف بهره می برند تا پاسخگوی تمامی سلیقه های موجود در بازار باشند. برتری فلاش تانک های توکار عدم اشغال فضای داخل سرویس بهداشتی توسط مخزن فلاش تانک است.

ایمن آب

تعمیر و خدمات

از موارد دیگری باید به. آن اشاره کرد تعمیر و خدمات پس از فروش فلاش تانک میباشد که اهمیت بسیار بالایی دارد. فلاش تانک های دیواری به دلیل اینکه روی دیوار نصب می‌شود در صورت خرابی احتمالی و یا خارج شدن آن از حالت آب بندی به راحتی قابل تعمییر میباشد در صورتی که فلاش تانک های توکار شرایط دسترسی بسیار سختری جهت تعمییر دارد و از این رو باید از برندهای معتبر و دارای ضمانت استفاده نمود تا در صورت بروز مشکل شرکت و متخصصین آن محصول در کمترین زمان پاسخگو باشند.
به طور کلی انتخاب و استفاده از فلاش تانک دیواری یا فلاش تانک توکار در اولین قدم به سلیقه مشتری، بودجه مورد نظر، شرایط و فضای موجود در سرویس بهداشتی بستگی دارد. خریدار با توجه به این موارد تصمیم می گیرد برای سرویس بهداشتی خود فلاش تانک دیواری انتخاب کند و یا فلاش تانک توکار.

” شرکت ایمن آب در حال حاضر فلاش تانک های دیواری را در مدل های مختلف کاسپین، پرشین با تکنولوژی دو زمانه و مدل های ایمن آب، اروند ارس، با تلنولوژی دوحالته در طرح ها و مدل های مختلف تولید نموده. ”
واحد تحقیق و توسعه شرکت ایمن آب در حال طراحی و تولید فلاش تانک توکار بوده و ساخت نمونه اولیه این محصول به صورت کاملا ایرانی در حال انجام است و با توکل به خداوند متعال و استفاده از دانش تخصصی مهندسان جوان ایرانی بعد از انجام مراحل تست و ساخت نمونه های اولیه آزمایشی و رفع ایرادات آن، بزودی شاهد حضور این محصول با کیفیت در بازار داخلی و در آینده نزدیک در بازارهای بین المللی خواهیم بود.

ایمن آب

دیدگاه ها غیرفعال است