راهنمای خرید بهترین فلاش تانک

فلاش تانک از یک منبع ذخیره آب و لوله ای جهت انتقال این آب به کاسه توالت ساخته می شود. عملکرد فلاش تانک این گونه است که ابتدا مخزن آن ها از آب پر می شود و سپس با کشیدن طناب آن ها و یا فشار دکمه تخلیه آب ، دریچه نگهدارنده آب حرکت کرده و آب با فشار زیادی تخلیه می گردد. این روش مشکل فشار کم آب را در توالت ها از بین می برد. فلاش تانک حتی در مکان هایی که با کاهش فشار آب مواجه نیستند نیز مورد استفاده قرار می گیرند. فلاش تانک در گذشته بیشتر روی توالت فرنگی نصب می شد اما نصب آن در توالت های تخت نیز فراگیر شده است.

انواع فلاش تانک

بهتر است قبل از انتخاب فلاش تانک ، با انواع آن آشنا شویم :

فلاش تانک دیواری

فلاش تانک های دیواری یا معمولی، ساده ترین و ابتدایی ترین نوع فلاش تانک ها هستند. این نوع فلاش تانک ها که معمولا قیمت کمتری نسبت به انواع دیگر دارند، دارای یک مخزن ذخیره آب و یک لوله انتقال آب هستند.

بهترین فلاش تانک - ایمن آبفلاش تانک های دوگانه یا دو زمانه یا دوقلو

این نوع فلاش تانک به گونه ای ساخته شده اند که مخزن فلاش ‌تانک به دو قسمت کوچک و بزرگ تقسیم ‌شده و خروجی هر کدام از این دو قسمت نیز جداگانه قابل تنظیم است. با استفاده از فلاش تانک دو زمانه کاربر می تواند به فراخور نیاز در هر بار استفاده خود یکی از دکمه‌ های کوچک یا بزرگ را فشار دهد. این روش سبب می شود حجمی زیاد از آب شربی که قرار است تبدیل به فاضلاب شود، ذخیره‌ سازی ‌شود.  فلاش تانک‌های دوگانه، بهترین فلاش تانک برای صرفه جویی۵۰ تا ۷۰ درصدی در آب مصرفی است. این فلاش تانک ها نسبت به فلاش تانک های ساده قیمت بیشتری دارند.

بهترین فلاش تانک - ایمن آبفلاش تانک های اتوماتیک

نوع دیگر فلاش تانک ها انواع اتوماتیک است. این فلاش تانک ها که معمولا قیمت بالاتری نسبت به انواع قبل دارند ، در زمان باز و بسته شدن درب توالت به طور خودکار شروع به فعالیت می کنند و حجم معینی از آب را استفاده می کنند. این فلاش تانک ها بیشتر در توالت های فرنگی مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم میتواند منجر به مصرف بهینه آب به میزان ۴۰% درصد شود.

فلاش تانک توکار

عمده تفاوت فلاش تانک ها را باید در نوع روکار و توکار آن دید. در گذشته تمامی فلاش تانک ها به فرم روکار بودند. اما امروزه فلاش تانک هایی با قابلیت تعبیه در دیوار وجود دارند. فلاش تانک‌ های توکار نوع خاصی از فلاش تانک ‌ها هستند که حالتی توکار و خارج از دید دارند. مخزن فلاش تانک توکار درون دیوار قرار می گیرد و دکمه تخلیه آب آن در دیوار نصب می شود و از آنجایی که مخزن این فلاش تانک ها درون دیوار نصب می‌شود، دیگر جایی برای نصب مخزن این فلاش تانک اشغال نمی‌شود و بهترین فلاش تانک برای مکان هایی هستند که از فضای کمی بر خوردارند.

این فلاش تانک ها همچنین ظاهر زیبایی به سرویس بهداشتی شما می دهند و مناسب برای مکان های شلوغ و ادارات و سازمان ها می‌باشد. این مدل فلاش تانک ها برای استفاده در منزل هم بسیار کارآمد هستند چرا که هم فضای کمتری را اشغال می کنند هم ظاهر بهتری به سرویس بهداشتی شما می دهند.

صرفه جویی و مصرف بسیار کم آب

صرفه جویی و مصرف بسیار کم آب کاهش صدای کارکرد وسیله و کم شدن فضای اشغالی از جمله مزایای فلاش تانک های توکار می باشد. حداقل میزان مصرف آب در این نوع از فلاش تانک ها ۳ لیتر می باشد. این فلاش تانک ها در دو ضخامت ۸ و ۱۲ سانتی متری تولید می شود.
دکمه تخلیه در این نوع، روی دیوار تعبیه می‌شود. اگر شما جایی را برای نصب فلاش تانک پیش بینی نکرده اید و برای اولین بار به دنبال نصب آن هستید باید از نوع توکار صرفه نظر کنید.
مشکلات احتمالی فلاش‌تانک‌های توکار نگرانی بیشتر مشتریانی است که می‌خواهند اقدام به خریداری این محصول کنند. اما جای هیچ نگرانی نیست چرا که دریچه‌ای برای دسترسی در دیوار نصب می‌شود که تعمیرات قسمت‌های اساسی محصول را به سادگی فراهم می‌کند.

فلاش تانک های آنتی باکتریال

بدنه برخی از فلاش تانک ها را از مواد آنتی باکتریال می سازند. این ویژگی سبب افزایش سطح بهداشت افراد استفاده کننده می شود و بهداشت سرویس بهداشتی را نیز تا حد زیادی بالا می برد. هر کدام از انواع فلاش تانک های ساده ، دوگانه ، اتوماتیک و …

انتخاب بهترین فلاش تانک بر اساس عملکرد موردنیاز

پس از شناخت انواع فلاش تانک موجود در بازار، یک دسته بندی برای فلاش تانکها بر اساس عملکرد ارائه میدهیم که شما را در انتخاب بهترین فلاش تانک  یاری می‌کند:

روش تخلیه آب

فلاش تانک ها از دو روش برای تخلیه آب استفاده می کنند. یکی کشیدن طناب و دیگری فشردن دکمه. اما روش نوین تخلیه آب فلاش تانک ها ، فشردن دکمه است که معمولا در فلاش تانک های توکار وجود دارد. این روش علاوه بر سهولت استفاده ، زیبایی خاصی به سرویس بهداشتی شما می افزاید. در نظر داشته باشید که برخی از فلاش تانک ها از هر دو روش برای تخله آب استفاده می کنند.

میزان آب مصرفی

یکی از نکاتی که در استفاده از فلاش‌تانک باید مورد توجه باشد میزان آب مصرفی این محصولات است. چرا که فقط ۲۰ درصد مصرف آب در توالت‌ها صرف نظافت شخصی می‌شود و ۸۰ درصد بقیه آبی است که در خروجی فلاش‌تانک‌ها مستقیماً به فاضلاب تبدیل می‌شود. پس در نظر داشته باشید استفاده از یک فلاش تانک غیر استاندارد ، علاوه برافزایش میزان هدر رفت آب ، سبب اعمال هزینه های زیادی بر روی قبض آب شما می شود.

در برخی از فلاش تانک ها می توان میزان حجم آب مصرفی را تعیین کرد. این کار معمولا از طریق یک شناور و یا فلوتر صورت می گیرد. با استفاده از این شیوه می توانید تا حد زیادی در مصرف آب صرفه جویی کنید.

نوع خاصی از فلاش تانک ها نیز وجود دارند که آب حاصل از شستشو در روشویی را در خود ذخیره و در زمان لزوم تخلیه میکنند. با توجه به اینکه از ارتفاع برای تخلیه آب استفاده میکنند نمیتوان از این نوع برای توالت های تخت استفاده کرد و صرفا کاربری آن توالت فرنگی خواهد بود. مگر در مواقعی که با تغییرات بتوان کاربری ان را تغییر داد.

در فلاش‌تانک روکار، کشور نیازمند واردات خارجی نیست به همین دلیل واردات این نوع فلاش‌تانک به کشور محدود است. اما در مورد فلاش‌تانک‌های توکار از آنجا که شاید تنها کمتر از یکسال است که چند شرکت اقدام به تولید آن کرده‌اند به همین دلیل شاید ۹۰ درصد بازار در دست محصولات خارجی است در نتیجه قیمت‌ بالاتری دارند.

دیدگاه ها غیرفعال است